Činnost ŠD ve školním roce 2020/2021

ŠD pracuje podle celoročního plánu práce, ze kterého vychází měsíční a týdenní plány s aktualizacemi akcí a činností.

Celoroční plán je vypracován podle RVP, v měsíčních plánech jsou zařazovány akce a činnosti vyplývající z aktuálních události v daném měsíci, nabídek programů místní knihovny, místních organizací, školních projektů, školních akcí apod.

 

Září:

Kromě běžných aktivit jsme se seznámili s celoročním projektem „Za skřítkem Vítkem do pohádky – nová setkání aneb cestujeme na ostrov pokladů“. Provedli jsme pirátskou (námořnickou) přísahu a začali jsme s výrobou pirátské vlajky. Dále jsme si povídali o správném čistění zubů – akce Zdravé zoubky. Začali jsme s pravidelnou účastí ve výtvarných soutěžích v knihovně a s účastí ve výtvarných dílnách.

 

Říjen:

V říjnu bylo hezké počasí, proto jsme mnoho času trávili venku, zapojili jsme se do tvorby podzimní výzdoby a začali jsme chystat podzimní družinovou výstavku. Těšili jsme se na návštěvníky z MŠ, bohužel k ní nedošlo vzhledem k epidemiologické situaci. V učebnách ŠD jsme pořádali kvízy, hráli pexeso, deskové hry a věnovali jsme se různým výtvarným činnostem.

 

Listopad:

Od 2. 11. Byl provoz ŠD uzavřen. 18. 11. jsme se mohli vrátit, ale režim družiny i dětské skupiny byly pozměněny. Musely být vytvořeny homogenní skupiny 1. A, 1. B, 2. A, 2. B, každá skupina měla svoji učebnu a také vychovatelky musely být doplněny posilami z řad asistentů i dalších učitelů. Museli jsme upustit od pravidelných a plánovaných celodružinových akcí, nesměli jsme dále navštěvovat místní knihovnu, nemohli jsme uspořádat společné akce s rodiči. Přesto jsme dále plnili plánované činnosti ve třídách: vyráběli jsme nový kalendář, využívali jsme častého pobytu venku a z přírodních materiálů, které jsme si nasbírali, jsme tvořili různé postavičky (mužíčky, panenky, panáčky….)

 

Prosinec:

Naše práce pokračovala ve stejném režimu, přesto jsme se snažili navodit předvánoční atmosféru, vyměnili jsme výzdobu učeben a chodeb. Do soutěže místní knihovny jsme dále přispívali svými pracemi jednotlivců i kolektivu a příspěvky jsme pilně posílali (stejně jako v listopadu). Nemohli jsme si osobně převzít ocenění, ale byla nám doručena a vyhodnocení soutěžící si je převzali ve svých třídách. Každé oddělení se snažilo vytvořit ve třídě tu správnou vánoční atmosféru a přes mimořádnou situaci jsme se rozloučili se starým rokem, než jsme se rozešli na vánoční prázdniny.

 

Leden:

4. 1. jsme nastoupili zpět do školy ve stejném režimu, takže práce pokračovala tak jako před prázdninami. Hodně jsme pobývali venku, chodili na vycházky do zimní přírody. Tvořili jsme Sněžítko do výtvarné soutěže. V rámci možností jsme pokračovali na pirátském projektu. Hodně jsme poslouchali a sledovali pohádky a různé videomateriály k opakování učiva, vyráběli jsme novou výzdobu na chodbu, soutěžili jsme v hádankách, deskových hrách, pexesu, apod. Konečně vypukla správná zima, tak jsme si hojně užívali radovánek na sněhu a stavěli sněhuláky.

 

Únor:

Nové pololetí jsme začali přípravou na masopustní období, věnovali jsme se výrobě karnevalových kostýmů a masek, vyráběli jsme různé postavičky, zvířátka do masopustního průvodu a zároveň jsme se s nimi zúčastnili opět soutěže v knihovně. Litovali jsme, že se nemůže uskutečnit maškarní průvod, na který jsme se těšili. Po jarních prázdninách jsme se pustili do přípravy na velikonoce. Tato činnost nám zabrala hodně času. Vytvořili jsme novou výzdobu na chodbu školy i do tříd oddělení.

 

Březen:

  1. 3. byly opět uzavřeny školy a s nimi i školní družiny. Vychovatelky připravily „Březnovou výzvu“ (co všechno stihneš v březnu), oslovily děti i jejich rodiče elektronickou cestou, aby i při neúčasti v družině děti zůstaly jejími členy a pracovaly v „improvizované družině“ podle svých možností a tím si zpestřily dny při distanční výuce.

 

Doufáme, že nám situace dovolí prožít zbytek školního roku alespoň chvíli spolu a brzy se sejdeme v našem známém prostředí.

Kolektiv vychovatelek ŠD