Školení o spolupráci učitelů a asistentů pedagoga

V dubnu proběhlo v naší škole osmihodinové školení na téma spolupráce učitelů a asistenta pedagoga. Asistenti pedagoga do škol přicházejí díky zavedení inkluze do škol. Pro všechny pedagogické pracovníky to je velice důležité, protože se jedná o nové situace, kdy je třeba naučit se nové dovednosti a strategie ve vyučovacím procesu i v práci se třídou. Do tříd se také dostává více dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, vyučovací proces se tak stává náročnějším.

Přednášet k nám přijela paní PhDr. Mgr. Eva Burdová, MBA, která má bohaté a hlavně praktické zkušenosti s výukou dětí s různě těžkými postiženími a speciálními vzdělávacími potřebami. Nejdříve jsme si ujednotili právní rámec postavení asistentů pedagoga a dále náplň práce asistenta pedagoga. Vyslechli jsme si mnoho praktických rad a poznatků z vyučování ve třídách s asistentem pedagoga, řešili jsme konkrétní situace s dětmi inkludovanými na naší škole. Pokládali jsme hodně otázek, vyjasnily se nám mnohé věci, které nás trápily. Jen nás mrzí, že „inkluzi lépe nepřipravilo ministerstvo školství“.  Nebyla a stále nejsou dobře nastavená pravidla, je hrubě podceněno její financování. Z důvodu financí je snaha omezovat účelná podpůrná opatření a dobrých školitelů z praxe je málo.

Proto jsme rádi, že k nám do školy přišel přednášet někdo, kdo věci opravdu rozumí a nezná výuku jen z teoretických pouček.

 

Výchovná poradkyně

Mgr. Michaela Obluková